RSS   -    Meewerken?
   
 
GP Japan
 Rosberg vindt verstelbare achtervleugel cool
Voor Nico Rosberg is de verstelbare achtervleugel de beste reglementswijziging ooit in de geschiedenis van de Formule 1. De Duitser is ervan overtuigd dat het DRS (Drag Reduction System) voor veel meer spanning zorgt tijdens de races dit jaar.

Hoewel enkele rijders erg bezorgd waren voor aanvang van het seizoen dat de verstelbare achtervleugel het inhalen veel te gemakkelijk zou maken, of helemaal geen invloed zou hebben, heeft Rosberg na de eerste drie races het systeem positief beoordeeld.

De Mercedes GP-rijder heeft zelf al posities verloren en gewonnen dankzij het kunnen openklappen van de achtervleugel tijdens de race, en roept het daarom uit tot de beste regel ooit in de F1.

"De F1 heeft een fantastische wending genomen. De races zijn tot nu toe echt spannend geweest," vertelde Rosberg aan Autosport.com. "Er is nu niemand die zegt dat we saaie races hebben. Er zijn links, rechts en in het midden inhaalacties te zien, overal dus. Ze hebben dus echt heel goed werk geleverd en dat is het belangrijkste."

"De mensen die zorgen voor het reilen en zeilen van de sport zijn er van het ene jaar op het andere in geslaagd om het zoveel spannender te maken, en dat is geweldig nieuws voor de fans. Het is echt cool. En naast de verstelbare achtervleugel zorgen ook de nieuwe banden voor veel actie,"
aldus Rosberg.
[19 april 2011 - 15:42] Rutger Vanhee
VORIG: Sam Michael onder druk bij Williams      VOLGEND: Ferrari werkt aan probleem met windtunnel
 Zoeken: In:
Hamilton feest in Japan terwijl Vettel moet opgeven  
Lewis Hamilton heeft voor de derde keer de Grand Prix van Japan geworden. De Brit leidde van start...
Lees meer
Hamilton ongenaakbaar in Suzuka  
Lewis Hamilton heeft voor het eerst de pole positie behaald op Suzuka. Zo heeft de Brit op alle...
Lees meer
Bottas snelste in VT3, ondanks crash en tragere banden  
Mercedes heeft haar ware gelaat getoond in de derde vrije training in Japan. Valtteri Bottas en Lewis Hamilton...
Lees meer
Copyright vzw F1-Club - Contact