RSS   -    Meewerken?
   
 
GP Japan
 Virgin roept de hulp in van Symonds
Virgin heeft aan Pat Symonds, voormalig technisch directeur bij Renault, gevraagd om het team helemaal te herzien, in de hoop zo zich terug te mengen in het gevecht met Team Lotus.

Op dit moment heeft de MVR-02 nog niet de juiste prestaties weten neer te zetten. Alhoewel er heel veel hoop is dat de grote aerodynamische upgrade voor de Turkse Grand Prix het team vooruit zal helpen, hoopt het via de hulp van Symonds beter te weten te komen waar de problemen zich ergens schuilhouden.

Symonds, die pas in 2013 terug naar de Formule 1 mag komen als gevolg van zijn rol bij het crashgate-schandaal tijdens de Singaporese Grand Prix in 2008, zal de komende twee jaar een consulterende rol op zich nemen.

In een exclusief interview met Autosport, vertelde teambaas John Booth: "Het is denk ik fair om te zeggen dat Pat, die reeds twee maanden voor ons werkt, ons team volledig zal doorlichten."

"Hij werkt dagelijks met de ingenieurs, maar zijn voornaamste functie is vooral deze doorlichting. Ik ben er zeker van dat hij binnen twee maanden de juiste conclusies zal maken."


Booth voegde er aan toe dat het team sowieso op enkele gebieden zich grondig moet verbeteren, maar zei dat Symonds ook goede dingen in het team gezien heeft.

"Er zijn twee redenen waarom we Pat aangetrokken hebben. Eerst en vooral zorgt hij voor de nodige portie optimisme, terwijl hij ook tijdens een belangrijke vergadering goed samen kan werken met de ingenieurs. Hij kan het bovendien zeer goed hebben met onze rijders."

Virgin geeft toe dat de MVR-02 veel minder downforce heeft dan aanvankelijk verwacht. Het doet er dan ook alles aan om technisch directeur Nick Wirth te pushen.

Booth zei hierover: "We zijn gestagneerd, niet verbeterd. Dit was behoorlijk teleurstellend. Ik hoop vooralsnog dat de upgrade veel recht zal trekken. We hebben een gebrek aan downforce, dat is iets wat zeker staat. Het is nu een kwestie om goed onze mouwen op te rollen en aan het werk te gaan."

In Turkije zal de MVR-02 onder meer over een nieuwe uitlaat, vloer, voorvleugel en verbeterde remmen en gewijzigde diffuser beschikken. Het team is zelfs van plan om de hulp in te roepen van een windtunnel, ook al wou Virgin enkel met CFD werken.

Het team zou haar wagen evalueren in de fabriek van Mercedes GP in Brackley, in de hoop zo de data van de CFD met de wintunnel te vergelijken.

Op de vraag of er mogelijk een windtunnel zal gebruikt worden, zei Graeme Lowdon, president van Virgin: "Vanuit mijn opzicht is het niet nodig om het te gebruiken, zolang het maar bij ons commercieel profiel past en resultaten oplevert."

Booth besloot: "Ik denk niet dat een windtunnel inefficiŽnt is, sinds de verstrengde eisen die door de FIA opgelegd geweest zijn, gebruiken alle teams nu de windtunnel."
[23 april 2011 - 20:55] Tom Michiels
VORIG: Massa en Alonso beste verdieners in BraziliŽ en Spanje      VOLGEND: Hakkinen: "Vettel is sinds zijn titel nog sterker geworden"
 Zoeken: In:
Hamilton feest in Japan terwijl Vettel moet opgeven  
Lewis Hamilton heeft voor de derde keer de Grand Prix van Japan geworden. De Brit leidde van start...
Lees meer
Hamilton ongenaakbaar in Suzuka  
Lewis Hamilton heeft voor het eerst de pole positie behaald op Suzuka. Zo heeft de Brit op alle...
Lees meer
Bottas snelste in VT3, ondanks crash en tragere banden  
Mercedes heeft haar ware gelaat getoond in de derde vrije training in Japan. Valtteri Bottas en Lewis Hamilton...
Lees meer
Copyright vzw F1-Club - Contact